Live Support Chat
open search
open search Mobile Navigation

Most nad fjordem w Norwegii potwierdza nasze możliwości gięcia - przeglad projektow

Barnshaws Polska po raz kolejny udowodniło że gięcie metali to dla nas nie pierwszyzna. Tym razem dostarczyliśmy stalowe rury gięte, przeznaczone do konstrukcji mostu Loftesnes nieopodal miejscowości Sogndal w Norwegii. Elementy gięte konstrukcji stalowej tworzą główne łuki podtrzymujące most. Ze względu na rozmiar łuków ich gięciem zajęli się specjaliści w zakresie gięcia metali.

Barnshaws zostało wyróżnione dostarczając gięte elementy stalowe do tego projektu, którego wykonaniem zarządzała firma Porr. Koszt projektu to 238 milionów koron norweskich. Nowy most Loftesnes powstał by zastąpić niszczejący już most z 1954 roku, łączący brzegi fjordu Sognefjord. Nowy most pozwoli a swobodny przepływ pojazdów drogą krajową Rv 5.

Most nad fjordem w Norwegii potwierdza nasze możliwości gięcia - przeglad projektow background image Most nad fjordem w Norwegii potwierdza nasze możliwości gięcia - przeglad projektow first image

Rozpościerający się na 194 metry i ważący 1283 tony most, łączy w sobie funkcjonalność i walory estetyczne, a to dzięki dwóm centralnym łukom, których konstrukcja opiera się na precyzyjnym gięciu stali, specjalności firmy Barnshaws Polska. Warte uwagi są również inne projekty, które wspierała nasz grupa biznesowa, w tym Obwodnica Wielunia, modernizacja Opery Leśnej w Sopocie oraz projekt tramwaju do transportu publicznego w Polsce.

Przy pracy nad projektem mostu Loftesnes Barnshaws Polska zaczynało od gięcia 20 indywidualnych rur stalowych o wymiarach 813 na 30-40mm, których łączna waga wynosiła w przybliżeniu 125 ton. Długość każdej rury dochodziła do 10 metrów a promień końcowy, który musiały osiągnąć to 65 metrów. Dzięki dostępności własnych giętarek w Anglii, o dużych możliwościach gięcia Barnshaws było w stanie wywiązać się z tej usługi bardzo efektywnie. Natychmiastowa dostępność do maszyn o możliwościach gięcia rur wielkogabarytowych była szczególnie ważne dla podwykonawcy Porr AG, który mógł się cieszyć błyskawiczną dostawą w konkurencyjnej cenie.  

Standard Background Most nad fjordem w Norwegii potwierdza nasze możliwości gięcia - przeglad projektow second image

Gięte rury stalowe były następnie włączone do centralnej części konstrukcji mostu, której całkowity tonaż wynosił 420 ton. Elementy konstrukcji zostały zainstalowane przy pomocy pływającego żurawia o możliwości udźwigu do 800 ton. Pomalowany na biało z wysokim połyskiem most będzie się niewątpliwie wyróżniał na tle lokalnego krajobrazu Sogndal, obfitującego w piękno przyrody. Nowa konstrukcja stanowi niewątpliwie alternatywę dla starego, funkcjonalnego mostu.

Maciej Walkowicz, Dyrektor Zarządzający w Barnshaws Polska, skomentował projekt następująco: „Elementy gięte konstrukcji mostu charakteryzują się walorami estetycznymi, nadając im nowoczesny wygląd, tak ważny dla tego projektu. Co więcej możliwość gięcia elementów stalowych szybko, przy pomocy własnych maszyn oraz dostarczenie gotowych elementów do miejsca przeznaczenia, niewątpliwie wpłynęło na zmniejszenie niedogodności spowodowanych przebudową wśród lokalnej społeczności. Możemy podjąć się niemal każdego projektu niezależnie od jego wielkości i cieszymy się że nasze możliwości gięcia metali są rozpoznawalne również wśród naszych klientów.

Most nad fjordem w Norwegii potwierdza nasze możliwości gięcia - przeglad projektow background image Most nad fjordem w Norwegii potwierdza nasze możliwości gięcia - przeglad projektow third image

Następny projekt

Case Study - Obwodnica Wielunia składająca się z rur giętych innowacyjną metodą

Obwodnica Wielunia składająca się z rur giętych innowacyjną metodą

Zobacz studium przypadku
CE Logo Oil & Gas UK Logo British Constructional Steelwork Association Logo Steel Construction Institute Logo Council for Aluminium in Building Logo POLSKA IZBA KONSTRUKCJI STALOWYCH Steel For Life Logo The Aluminium Federation Logo TÜV Rheinland Logo

Nota prawna | Polityka cookies | Deklaracja Cookie | dane firmy | Mapa strony